21 juni

 
Idag är det lördag och näst sista dagen av första sommarlovsveckan. Blommorna från annas student har vissnat sedan länge, jag har sagt hejdå till jakob som åkt till london och till bellan som åkt till öland för att stanna där. hela. sommaren. vad är jag utan henne?? Vem ska jag nu visa alla mina veganrecept för?? Gjorde egen sushi för första gången, badade för första gången, fick sommarens första bikinirand. Firade midsommar på öland i år igen och seglade hem i solnedgången och det räckte. Fyller knappt en sida om dagen och har inte rört min gitarr på tre veckor. Rensar ut två kassar kläder ur garderoben och rensar internet på resturangadresser och smultronställen. På måndag åker vi till Paris och jag funderar på om jag borde hålla den här vanan till staden jag har så blandade känslor för. Sover dåligt, målar naglarna vita mitt i natten och vaknar och drar upp rullgardinen och det är ljust ute, sen när är det alltid ljust ute? Älskar ljuset. Får kalla kårar varje gång någon envisas med att nynna på himlen är oskyldigt blå och jag lämnade nog aldrig förnekelsestadiet. Men är okej, mår bra och livet är så enkelt.
 
Min chiaplanta har överlevt!! och tomatplantorna växer som en djungel, allt bara VÄXER så sjukt mycket. Hoppas att jag kan växa lite i sommar också. Vill ha en sån där sommar som folk pratar om, när de "hittade sig själva". (Frågan är om man gillar det man hittar eller om man bara blir ännu mer skrämd?) Nu ska jag se efter vad jag skrev ner för mål i början av nian och kanske rapportera vilka jag nådde och vilka jag bara kom halvvägs på.
 
 

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback