Lösa tankar:
 
Det låter så lätt men det är faktiskt så stort, det betyder så mycket.
Vad gör mig glad egentligen? Och vad betyder det ens att vara glad?
 
Jag förstår mer och mer att det är vad som får mig glömma allt annat. När det är det enda som känns relevant. Och det är kul. Att saker känns kul är det viktigaste som finns. Jag har tänkt på hur mycket tid jag lagt på att fundera ut vad jag borde göra, men det enda som spelar någon roll är vad jag vill göra. Så mycket tid på att försöka luska ut från andra vad jag känner, istället för att fråga mig själv. Det spelar ingen roll om jag klarar av allt eller inte. Är jag inte glad i mig själv spelar ingenting annat någon roll.
 
Jag skriver hemtenta just nu. Och igår insåg jag att jag satt och förberedde mig, väntade på den. Stressen. Men den kom bara inte. Jag kände för första gången hur jag bara litade på min egen förmåga. Det är klart jag klarar det. Och om jag inte gör det? Så löser det sig. 

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback