Det börjar kännas som september

 
Tittar på himlen. Tittar på träden. Läser Rick Hanson innan jag somnar. Ta in allt som känns bra, säger han och jag övar och känner mig så duktig. Det finns en person i min seminariegrupp som alltid ler så mycket och jag ler också, tänker att det ska göra mig lite lite mer som honom. Han har läst praktisk filosofi så han borde ju ha koll, samma koll som jag när jag läste Camus i gymnasiet. Då tänkte jag så som honom, att livet är meningslöst så därför tänker jag ha så roligt som möjligt.
 
"Varför följer du inte manuskriptet och är människa?"
 
Jag har en ny vit tröja med långa ärmar. Jag drar in händerna och värmer mig.
 
 
 
Jag gör te och dricker vatten, går till gymmet. Jag vill svettas 
 
-
 
Jag har min första dugga idag och jag är taggad. (Nej det är jag inte, men jag tror att om jag bara skriver det kommer det bli sant....). Det kommer vara på begrepp som hermeunitik, ontologi, episteologi
 
Hermeunitik - humaniora, allt är subjektivt efter forskarens ögon
Ontologi - läran om verkligheten (realism, relativism)
Episteologi - läran om vetenskapen (objektivism, subjektivism)
Positivist - allt är objektivt (tänk naturvetenskap)
 
Suveränitet - nationell och internationell
Absolutism - det finns en absolut sanning (hur kan du veta???)
 
Är så trött 
Men det är okej. Det är onsdag morgon, 12 september 2018 och allting, precis allting är precis som det ska vara och okej. (???)

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback