Hur har du det

 
 
Känner mig lycklig ibland. Särskilt när jag går hem från Lux. Under de stora, gröna löven. Jag tittar på alla på campus och jag är så glad över att de finns där. Över att jag finns där med. Här. Nu.
 
Jag går på föreläsningar med Johannes i kostymen och han har professorglasögon
Han har jobbat på Oxford, är superseriös och han ler stort och skrattar åt fåniga saker
Lägger i smyg till honom facket märkt bevis. Jag blir så tacksam över att han står där. Över att han har familj och vänner och verkar trivas med att leva. Han jobbar med något som känns spännande och han ler stort.
 
Pappa ringer och jag svarar. "Jag går upp, jag läser, jag går på föreläsning, jag går på fest"
Jag går och handlar och jag gör kaffe i min nya franska press. Jag ska till Johanna ikväll, hon bor här precis bredvid.
 
Vi pratar om alla. Det är personer jag inte kände för en vecka sen. <3 Jag har gått från obekväm till mig själv
 
Jag läser gamla blogginlägg. Jag skrev upp mig på min förenings tidskrift intresselista.
 
 
Jag är lite bakis för igår var jag på Lunds nation för första gången. Träffade en gammal vän i kön. Var utklädd, hade mjöl i hela ansiktet.
 
Jag har en spegel som kostade 180 kronor. Förra helgen var hela familjen här, nu är det bara jag. Andas ut, det är min första ensamma kväll på 2 veckor. 
 
Dagboken har varit så ensam, ingen har velat skriva där nu sen jag åkte hemifrån. 
 
 
Som om allting jag ser är nytt. Inte som att livet är ett koncept.
 
Nu är det fredag. Jag ska baka bröd. kram
 
 

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback