Måndag i Lund

Jag sitter i den tysta salen och dricker kaffe ur en termos
Jag möter den danske professorn i korridoren, flackar med blicken
Jag sov 9 timmar inatt, somnar som en sten innan elva
 
Jag har med mig tre väskor till skolan för jag ska på yoga efteråt
Jag är aldrig mer den som vill gå hem först
 
Jag förbereder mig inför seminarier och vi diskuterar i korridoren
Jag staplar kurslitteratur för jag har typ inga möbler
Jag trivs så himla bra i min lägenhet
 
Jag går på föreläsningar om studieteknik
Vill prova nya saker
 
Jag ska engagera mig
Jag planerar in tid till att vila
 
Jag går till Eden på morgonen och tittar på träden
Räknar allt jag är tacksam för innan jag somnar
 
Det är så mycket, det tar aldrig slut
Jag påminner mig själv om mitt mål med livet, att ha en vardag jag trivs med
 
Innan jag somnade igår tänkte jag precis det

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback