Lund nu

I Lund passar de på att bygga om
Jag går jämsides med en grävskopa
Kliver över en hög med jord för att komma fram till min dörr
 
Allt är tommare men jag går ändå genom stan
från perrongen hem med en suck
Kanske inte saknar nationerna men jag älskar att se att de står kvar
Kompisarna är inte kvar men ställena där vi brukar öla och prata plugga är samma
Känner mig så himla ledsen men ändå
glad att jag har en plats som väcker allt detta fina i mig
Jag saknar allt
 
Bestämmer mig tyst och lugnt
Det känns som det mest naturliga i hela världen
Att det är här jag vill vara kvar sen också
Det blir väl utbyte och kaos i höst 
Ger det en chans till
Men efteråt vill jag stanna lite till
Bara lite till

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback