Utkast från maj

Minnen tvinar, jag känner det. Just nu tänker jag mycket på minnet. På resor och vad jag minns och vad jag glömt. Tror jag glömt det mesta. Hur man kommer åt minnen har jag ingen aning. Har pratat med tre riktigt gamla personer idag på tåget. Jag vet inte vad det är men jag dras till dem. Jag vill prata och de har tid. Kanske är det något slags dåligt samvete jag vill täcka, som att mormor kan se att jag pratar med andra så som jag aldrig tog mig tid att prata med henne.
 
Grät ögonen ur mig till en film igår. Det var en animerad film om en snäcka. Tror jag blivit helt galen. Men Adrien sa det var fint. Vi har massor i kursen och jag väljer att åka till Frankrike. Är inte det det bästa beslutet. Orkar inte tänka. Vill bara dricka öl och äta chips med Francesco och Marcella. Gode gud det brinner i mig av alla personer jag träffat och inte får se. Av alla vänskaper som blir så korta. Jag borde sluta flytta. Jag kan inte. Alla svenska vänner åker till Stockholm för att jobba, jag åker ut
 
Snart är första året på Lumes slut, jag kan inte fatta det. Anna ska disputera. Jag är snart klar jag med. På nätterna letar jag jobb i mörkret. Hur ska det bli, men med en känsla av förväntan istället för skräck. Om ett par timmar är vi framme i Karlsruhe, klockan är tre på natten. Jag vaknade av att jag behövde kissa, men visste dörren var låst och vi delar kupé med tre andra. Lyste försiktigt på knappen som öppnade låset, sträckte in handen en cm från gubbens huvud och kunde efter flera minuter äntligen låsa upp hytten och springa ut. Tror jag väckte alla. Vi ska upp 05:30. Jag är i Paris om ett par timmar. Sen ner, hem. Agnès hämtar oss med bilen. Jag vill duscha i deras dusch, sitta i trädgården med den snälla katten.

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback