16/02

 
Känner mig tankfull, vet inte riktigt vad det är. Är det någon slags tvekan inför studierna, alla val man gjort? Vänner som går vidare i livet, och jag med. Men vart? Jag har fortfarande massa tid, kommer alltid att ha. Ingenting tar slut. Ändå går tiden snabbare och snabbare på något sätt.
 
Skriver om participatory research, vindkraft och skogsbruk och pluggert har nog aldrig varit så intressant som nu. Önskar bara jag kunde få någon stabil erfarenhet i sommar, det hade varit så himla skönt. Vi får se var det tar vägen.
 
Har slutat dricka kaffe och gör istället 2 liter earl grey te varje morgon, känner mig som pappa 2015
 
Lånade On the Political av Chantal Mouffe på Sambib, det kändes som jag gick stats B igen. Men på ett bra sätt. Har en känsla att jag verkligen vill läsa böckerna vi nämner i skolan, vill ha de i min bokhylla, skriva i marginalerna. Men ska man lägga 1000 kr på det? Och sen när vi ska flytta var ska jag göra av alla böcker. Om vi flyttar, var vi flyttar. Var ska vi bo?
 
Adrien sa imorse när vi vaknade att han jobbat hela natten, på det sättet att han sov men ändå jobbade i huvudet. Det lät hemskt, det har hänt oss båda två innan. Vad händer i kroppen då? Sover man ändå?
 
Skriver som sagt en uppsats om skogsbruk och konflikter mellan skogsägare och miljöaktivister. Den ska in om en vecka. Känns lite kort men tror jag får ihop det som jag vill. Sa det till mamma på telefon och hon sa, du borde prata med morfar om det. Han var skogsägare länge. Då känner jag på ett sätt att jag kan ganska mycket, och på ett annat inget alls. Som att jag läst om allt möjligt men inte sett någonting. Sett träden men inte skogen, typ. Måste ringa morfar
 
Har på mig Andreas tröja idag. Hon gav bort den precis innan hon åkte till Tanzania förra veckan. Saknar henne redan, det kommer bli 8 veckor totalt. Undrar hur hon har det. Hon ska bestiga Kilmanjaro, den galningen. Hon är helt otrolig, hon sa något jag kommer komma ihåg:
"Precis när jag hade bestämt mig för att inte göra det, insåg jag att jag måste göra det"
 
Igår var hela min projektarbetes-grupp här hela dagen och vi drack massa te, kaffe och vatten hela dagen samt åt diverse innehåll från olika matlådor, riskakor och tigerkaka. Det var en helt otrolig dag, alla i min soffa. Vi jobbar med tillståndsprocesser, pratar vindkraft och agonism. Det ska bli så sjukt kul att forstätta och se vad vi kommer fram till.
 
Så generellt är allt väldigt bra just nu. Ibland lägger jag mig ner, tittar på mitt rum eller fönstret och ser allt, och blir helt full av lycka. Ibland går jag in på Linkedin och blir helt stressad, jag måste sluta göra det på morgonen. Har svårt att gå upp på morgonen, men sover så bra hela nätterna. Känner mig så trygg här, som att det är ett tillfälligt hem men ändå verkligen vårt. Anna ska komma ikväll och äta sushi här. Snart kommer våren.
 
<3
 
 
 
 

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback