Rooisbos

Min rooibos är slut. Får panik. Vad dricker man på kvällen när man spenderat tre timmar på en jobbansökan, bakfull och helt slut.
 
Jag vaknade vid 12 och det kändes som jag hade liksom sovit igen alla timmar jag lagt på uppsatsen förra veckan. Sovit minst en arbetsvecka. Tittar på klockan. 11 och en halv timme. Ja, ja

Så jag vaknade och insåg att jag måste till Systembolaget, och hämta min högtalare hos Tanya i klassen. Hon var inte ens där. Gick in i hennes hus, skrev in koden. Hämtade den och cyklade vidare mot systemet. Det tar 10 minuter. Jag höll i en flaska gin.
 
Cyklade hem. Cyklar till bussen. Josie skriver, kan du cykla till kjell och company och köpa batterier till mig. Jaha??? Cyklar till kjell och company. Cyklar till bussen IGEN. Missar bussen med en sekund. Väntar 15 minuter på nästa. Hamnar sist i kön in i bussen trots att jag var först på hållplatsen
 
Jaha???
 
Kommer hem till Josefina och det är kartonger överallt. Hon är helt vimsig. Det är inflyttningsfest.
Jag ställer mitt gin i kylen.
 
Klipp till att sitta och dricka bubbel i ett brett glas på fot, prata med en läkare med J. Klassiker? Hör Johanna gå och komma tillbaka. Hon säger, Kron är här. Jag kastar mig om halsen på honom. Jag har saknat honom så mycket. Vad gör du i stockholm, säger jag. Vad gör du här fortfarande??? säger han. Ska du säga???? tänker jag. Men jag fick honom att åka och nu skyller jag minsann mig själv
 
Vi sitter på golvet under fotändan av den nya sängen. vi pratar om allt. sjunker ner i ett hav av jackor. då är allt som man ville att det skulle bli
 
 
 

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback