Dagen efter

Inom mig fanns en extrem längtan efter fredag förmiddag, och nu är den här. Jag tänkte i stillhet att fredag förmiddag ska bli min 25-årspresent till mig själv. Jag ska sova och vila, läsa om jag vill, Annika Norlins nya bok ligger på nattduksbordet. Jag öppnade datorn för tänkte kolla på en serie, men HBO prenumerationen hade tillslut gått ut :( Så istället hamnade jag först på Youtube och sen här. Jag följer fortfarande Nina Montagne på youtube, som förmodligen är den enda personens videor jag orkar se. Hon kan verkligen på ett så fint sätt förmedla känslor och stämningar i sin internetperson. Jag älskar henne. Hon gör spellistor på Spotify också.
 


I grew up in the shoes they told me I could fill
When they came around, I would stand real still
A girl can roll her eyes at me and kill
I got the idea I wasn't real
I thought being blacklisted would be grist for the mill
Until I realized
I'm still here
 
-
 
Den enda låten jag kunde lyssna på i slutet på augisti var Halloween med Novo Amor.
 
 
I made a bet that I'd forget my name
By the age of 28, I can barely stay awake
'Cause more and more with every accolade
I get carried away with being carried away

-
 
Jag har haft en sån trötthet i mig. Den har inte varit i kroppen utan inom mig. Kroppen har tvärtom varit helt pigg. Jag har haft adrenalin som pumpat i ådrorna, när jag cyklar, när jag håller presentationer, när jag fikar. Pump, pump, pump dånar det i huvudet. Jag sprudlar av energi, ut i världen. Den rinner ut åt alla håll. Jag springer in i någon, jag springer till affären. Jag låtsas jag är någon slags energisk person och säger, vi ses på lördag och så bränner jag mig i duschen. Det är som att jag inte klarar av att planera som en normal person, jag har inga gränser. Jag har jobbat upp ett perfekt tempo som gör att jag kan ha kul och möta alla på deras plan, och mitt plan har flygit iväg någon annanstans. Till en perfekt plats där det kan sakta glömmas bort bland några gamla böcker och en tröja.

Jag fyllde 25 i förrgår. Igårkväll kom mina vänner hit och vi överbelastade lägenheten tillsammans. Vi gjorde en perfekt fördrink innan med mixade jordgubbar, rabarbersaft, citron, gin och mineralvatten. Vid ett tillfälle slog Adrien två glas ihop mot varandra och höll ett tal. Tårkanalerna har varit vidöppna sen stunden jag fyllde år och det kanske sätter ton för vad som kommer. De hade samlat ihop 10 000 kr för att jag ska kunna göra en yogalärarutbildning. Kan ni förstå det? Han hade ringt runt och gjort en insamling. Jag ska boka det så fort jag kan, ha det i kalendern, åka nästa sommar och i mitt av mitt liv göra något jag velat sen jag var 15 och gick på Linneas storasysters yoga i gympasalen. Jag är så glad. Den inre tröttheten blir till liv. Jag ska vila över allt som var tröttsamt de senaste veckorna och bli en hel person igen.

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback