Idag är jag på ett kontor

Hej. Skriver lite nu i hemlighet, för jag sitter på ett kontor idag. Jag har haft något slags studentuppdrag som hållbarhetskonsult i sommar, och idag avslutas det med en presentation på deras kontor på Kungsholmen. De har verksamhetsmöte nu på förmiddagen och jag presenterade mig inför alla anställda. Lyssnade lite på VD:n som pratade om tid. Han hade något över sig som sa så mycket om honom, hans ögon var spända och röda på ett sätt som jag bara tror kommer av sömnbrist. Hans hud var liksom spänd i ansiktet, det syntes att han sprang jättemycket, eller kanske cyklade. Nej, han är nog en simmare. Jag kände mig inte så nervös. Det känns som att jag inte hör hemma på ett sätt, samtidigt som det hade varit ganska lätt att blir en del av detta.
 
Jag fick låna en annan anställds skrivbord. Tjuvlyssnade på deras gruppövning. Men jag läser om försurning i havet och ville koncentrera mig, så satte mig i ett av deras bås där man kan ta zoom-samtal och stänga om sig, och när jag försiktigt drog igen dörren var det som att ett vakuum bildades runt mig. Tystnad. Artiklarna. Nu ska jag snart sluta skriva och gå igenom min presentation en sista gång. Får väl skriva sen om hur det gick.
 
Vill tillägga att jag sov hos Thelma inatt. Hon har bestämt sig för att börja plugga igen. Vi pratade i en lång veva. Från att inte ha haft ett ord att säga någon i hela huvudet förra veckan i Lund, satt jag nu i Stockholm och kunde inte sluta berätta allt som hänt mig. Hon kan så mycket bara, om arbetslivet och nervsystemet. Jag är så lycklig att få träffa henne, och återigen somnar jag under hennes loftsäng och känner mig helt och hållet lugn trots att kaoset i kalendern äter upp en del av mitt huvud större delen av tiden.

Kommentarer

Här kan du kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Skriv någonting:

Trackback